Jouw merk onder de aandacht brengen, maar hoe?

0
merk onder de aandacht brengen

Je hebt veel tijd geïnvesteerd in jouw nieuwe merk. In dit geval een mediamerk: Carriere Tijd. Het merk voor de jongeren, ondernemers, creatievelingen en meer. Maar hoe krijg je dit merk onder de aandacht van lezers? Want uiteindelijk wil jij lezers. Zoveel mogelijk lezers. De Telegraaf zal je niet snel worden. Daar is wel veel voor nodig en die bestaan ook al heel lang. Maar 100.000 unieke bezoekers per maand zou wel leuk zijn, toch? Hoe krijg je dat nou voor elkaar?

1.Mouth-to-mouth marketing

Een oude bekende. Spread the world in jouw vriendenkring en netwerk kring dat jij een nieuw merk hebt. Plaats het op linkedIn, op jouw social media etc en vertel het rond. Hierbij kan je promotie materiaal gebruiken. Wat dacht je van leuke mokken? of wat dacht je van flyers en visitekaartjes? Tip: leg ze gewoon in de trein, metro, tram en in restaurants of leuke koffiezaakjes. Mensen zijn toch nieuwsgierig en kijken vaak wel. Spread the world dat jij een nieuwe business hebt! Het is ook een goed idee om naar netwerk events te gaan. Die vindt je vaak via communities op Facebook.

2. Campagnes

Campagnes: ja dat kost wel wat geld. Dit is een manier om je content snel onder de aandacht te brengen. Het is de meest directe manier om je content te promoten. Over het algemeen heb je op de lange termijn meer aan organisch verkeer op je content. Dus denk ook aan SEO! Zorg dat je content rankt in Google en schrijf blogs op jouw bedrijf of misschien heb je wel een content bedrijf. Focus echt op SEO geschreven artikelen.

Je kunt campagne voeren via social media of Google. Ook voor campagnes moet je achterhalen waar je doelgroep zich bevindt. Bevindt jouw doelgroep zich meer op social media zoals Instagram en Facebook? Ga daar dan voor. Vooral jongeren bevinden zich hier.

Maar via Google adverteren is ook een goede mogelijkheid en kan jouw merk naamsbekendheid geven. Je kan alles instellen. Jouw doelgroep, jouw budget etc zpdat je weet wat je uitgeeft en weet waar je adverteert op wat voor sites etc.

3: Influencers

Kijk naar de juiste influencers en ga met een goede influencer in zee die zich in jouw niche bevindt. Ga dus niet persee voor de grote influencers Monica Geuze en Anna Nooshin, maar kies voor 1tje die zich bevindt in jouw niche. Bijvoorbeeld een finance influencer of een fashion influencer. Een influencer kan jouw merk de juiste aandacht geven.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here