De wereld van de digitale marketing is elke dag anders. Dan focus je je juist op e-mailmarketing en de dag erna maakt een nieuw social media platform zijn opmars. Het is belangrijk om mee te gaan met de tijd en rekening te houden met deze trends. Zo focus je je op wat belangrijk is en ga je voor een succesvolle online marketing campagne. Werk bijvoorbeeld eens samen met een influencer of vraag een interim online marketeer om hulp. Wil jij weten welke online marketing trends je in de gaten moet houden? Lees dan snel verder!
Wees niet bang om hulp te vragen
Wees ten eerste niet bang om hulp te vragen. Het is begrijpelijk dat je niet op de hoogte bent van alles wat er in de online marketingwereld gebeurt. Werk daarom samen met een professionele interim online marketing specialist. Professionals op het gebied van marketing werken namelijk steeds vaker op oproepbasis. Zij focussen zich volledig op jouw online marketing en je ondersteunen waar nodig.
Maak het persoonlijk
Ook blijven we zoeken naar meerdere manieren om je klanten te benaderen. Onder andere personalisatie wordt steeds belangrijker. Hierbij draait het om het aanbieden van content die de doelgroep persoonlijk aanspreekt. Vooral e-mailmarketing is daar een goed voorbeeld van. Met een aantal handige tools begin je het bericht met hun naam en verras je ze met een speciale aanbieding.
Optimaliseer voor voice search
Daarnaast wordt voice search steeds populairder. Potentiële klanten stellen dan bijvoorbeeld een vraag aan Siri of een andere slimme assistent. Deze speuren het internet af naar het beste antwoord. Stel je content daar dus op in. Schrijf een aantal teksten in een natuurlijke toon. Dit is ook de manier waarop potentiële klanten het aan hun voice assistant vragen. Zo heb je een grotere kans dat ze bij jou terechtkomen.
Vergeet influencer marketing niet
Tot slot blijft influencer marketing alsmaar groeien. Het wordt vooral belangrijker dat je je focust op authenticiteit. Werk dus samen met influencers die goed bij je passen. Dit maakt de campagne voor hen, maar ook voor jou, een stuk geloofwaardiger. Overweeg ze ook te benaderen via verschillende social media kanalen. Ga dus na waar zij het beste op scoren en stel samen een succesvolle campagne op.
Dit zijn dus de marketingtrends waar je dit jaar op let. Benader een interim online marketeer en overweeg een samenwerking met een influencer. Optimaliseer je content voor voice search en maak het persoonlijk. Zo wordt jouw volgende online marketing campagne een succes!