Ben jij een ondernemer? Een startende ondernemer? Ben je op zoek naar meer klanten en dus naar meer omzet?
De tijden zijn veranderd en waar het vroeger vaak door mond-op-mond reclame klanten kwamen gaat het nu steeds vaker door online marketing.
We besteden steeds meer tijd online en dat beseffen we ons maar al te goed. We kopen tegenwoordig meer online en we zijn sowieso meer online dan vroeger. We googlen ons wat af opzoek naar informatie en producten.
Jouw bedrijf moet gewoon online zichtbaar zijn. Door te investeren in een online marketingstrategie, zorg je voor meer klanten en dus meer omzet. Een goede manier om dit te doen is door te bloggen, SEO artikelen te schrijven zodat je bedrijf gevonden wordt in Google.
Maar je kan ook aan SEA doen: Dat is search engine advertising.
SEA is een afkorting voor Search Engine Advertising en is onderdeel van Search Engine Marketing. Search Engine Marketing staat voor zoekmachine marketing en is een strategie waarmee je webpagina’s vindbaar maakt.
Het verschil tussen SEO en SEA is dat je met SEA adverteren en geld uitgeeft voor verhoogde zichtbaarheid. Bij SEO gaat het puur om inhoudelijke context en optimalisatie en de resultaten daarvan zijn niet direct inzichtelijk. Door SEA kom jij boven in de zoekresultaten te staan omdat je adverteert. In beide gevallen wordt jouw webpagina sneller vindbaar in zoekresultaten. Dit zorgt voor betere effectiviteit op het gebied van marketing en reclamecampagnes.
Het toepassen van SEA heeft vele voordelen.
-Je betaalt voor een bepaald aantal bezoekers of een bereik
-Je bepaalt zelf wat je per campagne uitgeeft
-duidelijk overzicht van de resultaten
Je kan een marketing bureau inschakelen om voor jou de SEA uit te voeren. Wil jij nou liever voor SEO gaan? Wil jij hier alles over leren en heb je geen budget om dit uit te besteden? Dat kan je ook cursussen voeren om jezelf alles aan te leren. Het kost wel tijd en wat geld, maar dan heb je ook wat.
Bron: Google, beeld: Unsplash