Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Tuesday, April 29, 2025
HomeEntrepreneurshipGebruik merchandise om je bedrijf op de markt te brengen

Gebruik merchandise om je bedrijf op de markt te brengen

-

Terwijl grote bedrijven erom bekend staan ​​dat ze gratis speelgoed en cadeaus weggeven om hun merknaam in de gedachten van klanten te houden, kunnen kleine bedrijven ook profiteren van merchandising. Je kunt merchandise gebruiken om specifieke doelen te bereiken, zoals mensen aanmoedigen om je winkel of kantoor te bezoeken, of om bekendheid te geven aan een nieuw gelanceerd product of dienst. Bidons bedrukken met je logo en contactgegevens om ze vervolgens uit te delen aan potentiële klanten is bijvoorbeeld een aanrader. Hieronder noemen we een paar factoren waarmee je op dit vlak rekening moet houden. 

Doelstellingen

Merchandising lijkt misschien een onnodige kostenpost wanneer je de uitgaven probeert te beheersen, maar als je duidelijke doelstellingen stelt en de juiste merchandise selecteert voor je doelgroep, kan het een waardevol rendement op je investering genereren. Een outdoorkledingbedrijf maakte bijvoorbeeld een kompas met de woorden ‘We helpen je om de weg naar de beste outdoorkleding te vinden’. Het is attent en ontwikkelt een loyaliteit tussen de klant en het merk. Een andere veelgebruikte techniek is om de aandacht van klanten te trekken met iets ongewoons maar nuttigs, zoals een merkkaart of een bierviltje. Ook de eerder genoemde bidons kun je hiervoor gebruiken, vooral als je doelgroep bestaat uit sporters. Je merchandise communiceert immers een boodschap over je bedrijf. Dus als je in de financiële dienstverlening zit, kun je je betrouwbaarheid uitbeelden met iets praktischs, en als je in de vrijetijdssector zit, moet je iets leuks creëren. Een kartbedrijf kan bijvoorbeeld opwindbare miniracers uitdelen. 

Kosten en productie

Weeg de kosten af ​​voordat je beslist welk type handelswaar je wilt produceren. Kies in ieder geval een goede leverancier die vraagt ​​welk rendement op je investering je wilt en welke boodschap je koopwaar moet overbrengen. Houd er rekening mee dat als je je meest loyale klanten het gevoel geeft dat ze gewaardeerd worden met een zorgvuldig uitgekozen geschenk, je mogelijk evenveel rendement kunt behalen als een online advertentiecampagne of een direct mailing – beide kunnen honderden euro’s kosten. Daarom alleen al is bidons bedrukken en uitdelen vaak echt een goed idee! 

Uitdelen

Hoe duurder de koopwaar, hoe gerichter de campagne moet zijn – stuur deze naar een klein aantal mensen en volg de resultaten. Overweeg daarnaast om merchandise uit te delen aan klanten tijdens vergaderingen, tentoonstellingen, conferenties of netwerkevenementen. Door je freebies zoals de bidons face-to-face te verspreiden, kun je beslissen aan welke contacten het de moeite waard is om het als echte zakelijke prospects te geven. Je kunt ook cadeaus aan gewaardeerde klanten in je database plaatsen, een stapel koopwaar op je toonbank laten liggen zodat klanten deze kunnen ophalen, of ze als gratis weggeefacties in de verpakking van je producten opnemen. Bedrijven die online verkopen, merken dat het sturen van een beetje extra echt kan helpen om herhalingsverkopen aan te moedigen en mond-tot-mondreclame te stimuleren. Test kleine hoeveelheden merchandise en kijk welke het beste werkt, door klanten te vragen waar ze van je hebben gehoord of waarom ze besloten zich aan te melden voor je nieuwsbrief of je nieuwe product te kopen.

admin
admin
me, myself and I.

Related articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay Connected

0FansLike
0FollowersFollow
0FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

Latest posts