Ben je een ondernemer in de zorg? Dan staat de mens natuurlijk op de eerste plek en wil je hem of haar de juiste zorg bieden. Daarnaast kan het zijn dat je jouw zorgonderneming persoonlijker wil maken. We hebben hieronder een aantal punten voor je op een rij gezet die je zou kunnen overwegen.
1. Draag naambadges die geschikt zijn voor in de zorg
Hoe je binnen een mum van tijd een persoonlijke twist kunt creëren aan jouw bedrijf, is door jouw medewerkers in het bedrijf naambadges te laten dragen. Met een naambadge weet de patiënt wie hij of zij voor zich heeft en wie hem of haar de zorg gaat bieden. Ook het aanspreken van een zorgmedewerker is via deze weg een stuk persoonlijker en natuurlijk ook makkelijker. Dit kan ook eventuele drempels wegnemen van patiënten om vragen te stellen, en daarnaast kan de naam ook zorgen voor herkenning. Naambadges kunnen het dus een stuk persoonlijker en aangenamer maken.
Als je ook graag wil werken met naambadges in de zorg, zorg er dan wel voor dat je kiest voor badges die hier ook geschikt voor zijn. Zo kun je kiezen voor zachte naambadges die gemaakt zijn van rubber. Deze kunnen wel tegen een stootje en zorgen er dus ook niet voor dat de naambadges scherpe randen bevat, met het oog op veiligheid.
2. Persoonlijke benadering
Daarnaast kan het ook prettig zijn voor de mens om diegene warm en gastvrij te behandelen. Maak bijvoorbeeld een praatje met de mens en steek hier ook echt tijd in, want zo kun je ook meer te weten komen wat er schuilt achter de patiënt. Het begint natuurlijk ook al bij het begin: zorg voor een vriendelijke ontvangst door bijvoorbeeld het baliepersoneel. Een warme groet en duidelijke communicatie zijn hierbij onmisbaar. Ook zij kunnen een naambadge dragen, zodat het ook duidelijk is wie de persoon heeft gesproken bij binnenkomst.
3. Transparant zijn naar jouw medewerkers
Ook is het belangrijk om transparant te zijn naar jouw medewerkers. Het is namelijk goed dat jouw medewerkers ook op de hoogte zijn van de nieuwe ontwikkelingen die je wil doorvoeren, zoals het invoeren van naambadges voor meer persoonlijkheid, zodat iedereen ook met de neuzen dezelfde kant op staat en iedereen op de hoogte is van de visie van de organisatie. Daarnaast maak je hiermee jouw medewerkers ook bewust van het belang van de persoonlijkheid in de zorg. Ook kun je bijvoorbeeld sparren met jouw medewerkers hoe je dit wil aanpakken en wil doorvoeren. Betrek de medewerkers bijvoorbeeld ook bij het ontwerp van de naambadges.