Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Tuesday, April 8, 2025
HomeBeroepen & StudiesAfname interesse in AMFI en Vogue Academie. Geen interesse meer in mode...

Afname interesse in AMFI en Vogue Academie. Geen interesse meer in mode carrière?

-

Het aantal studenten dat nog geïnteresseerd is in mode opleidingen zoals het AMFI, de Vogue Academie en particuliere instellingen zoals het TMO zijn zwaar gedaald. Het aantal aanmeldingen neemt al jaren af. Hier valt gewoon geen brood te verdienen in de modewereld en in de toekomst al helemaal niet. Luxury merken gaan failliet, fast fashion overleeft het wel. En de meeste afgestudeerde studenten komen terecht in de winkels achter de kassa..dat is niet waar ze voor gestudeerd hebben uiteraard, maar het is wel de waarheid. Ze weten ook wel dat je er gewoonweg niet tussenkomt meer zonder het juiste netwerk te hebben en zo werkt het met velen studies en beroepen. Een opleiding is niks, netwerk en waar je vandaan komt is alles. Unfair he?

De modewereld wordt geruled en gerunt door een aantal invloedrijke mensen en gezinnen, hier kom je gewoon niet tussen. Je ziet het al aan de overrated models die helemaal niet bijzonder zijn. Wij zien zovaak mooie meiden op de socials en gewoon in de bus die niet worden opgepakt in de mode ebn beauty wereld. We zien leuke Instagram influencers met een unieke stijl, maar de top van de top in de modewereld is bezig met de Hadids, Hailey Bieber en de Jenners en de standaard modellen die het al hebben gemaakt. Je ziet weinig nieuwe unieke gezichten verschijnen.. Al wordt hier en daar soms een nieuw model ontdekt zoals Jill Kortleve, een Nederlandse mooie vrouw die carrière heeft gemaakt bij Victoria Secret en voor velen merken heeft gewerkt. Lees hier maar over haar. Maar ook Vivian Hoorn, het maatje meer doet het goed bij modeshows en bij onder andere Hunkemöller.

Maar in de modewinkels en bladen zie je steeds hetzelfde voorbij komen, trends komen steeds terug, bewaar dus je oude items van jaren terug want ze worden wel weer hip. Het is weinig origineel en vernieuwend. Af en toe zien we designs en teksten op kleding die ons aanspreken en een diepere betekenis of maatschappelijke bijdrage hebben. Fashion overleeft het alleen als het wordt gebruikt als mental health care prevention en als therapy. Mode als status ding is gewoon over. Je bent geen haar aardiger of beter met je Balenciaga sneakers aan.

Jongeren komen erachter dat er gewoon geen brood in deze industrie te verdienen is tenzij je uit een rijk gezin komt of een Kardashian bent, al vinden de meeste top designers hun ook niks en verliezen ze populairiteit. Als je als populair merk met hun in zee gaat verlies je deze dagen gewoon je aanzien als merk.Mensen willen unieke mensen (queer, edgy, alternatief, gothic, emo) zien die hebben moeten vechten voor hun bestaan en dus laten zien dat er hoop is). 1

De jongeren generatie heeft geen geld dus als je dan met een nieuw merk komt zorg dat het betaalbaar is en vernieuwend en start online, want je fysieke winkel red het gewoon niet.

Heb jij een goed idee, verhaal en merk en wil je het nog proberen? Denk jij dat je jongeren wel kan bereiken met jouw verhaal en merk?

Wij kunnen helpen met een goede website/webshop en jouw merk met de juiste designs onder de aandacht brengen van de elite die nog wel geld heeft. Bij jongeren hoef je al eigenlijk niet meer te zien.

admin
admin
me, myself and I.

Related articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay Connected

0FansLike
0FollowersFollow
0FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

Latest posts