Beurzen zijn een van de meest belangrijke marketing evenementen. Zo’n evenement stelt bedrijven in staat om in korte tijd veel bezoek te krijgen. Op een beurs zijn er verschillende bedrijven die met elkaar concurreren om potentiële klanten en de bekendheid van de bezoekers. Daarom is het voor jouw bedrijf noodzakelijk om op te vallen op de beurs. Er zijn verschillende aspecten die bepalen of je bedrijf door de meerderheid van de bezoekers kan worden opgemerkt of niet. Zo heeft bijvoorbeeld de beursstand van je bedrijf invloed op het aantal bezoeken van potentiële klanten. Een ander voorbeeld is het personeel dat je toewijst om de stand te bewaken. Je moet dus op een aantal aspecten letten om je bedrijf op te laten opvallen op een beurs.
Hieronder volgen 6 tips. Lees verder!
1.Een kwalitatieve beursstand
Allereerst moet je beschikken over een beursstand van hoge kwaliteit. Een beursstand is het fundament van dit evenement. Met een slechte beursstand merken mensen je niet eens op. Het is dus noodzakelijk om een beursstand van hoge kwaliteit te hebben. Je kunt deze bestellen bij een professionele leverancier zoals Expofit. Zij weten hoe je de beste beursstand kunt ontwerpen om je bedrijf zo goed mogelijk te promoten. Je hoeft ze alleen maar te raadplegen voor advies. In samenspraak kun je een prachtige stand ontwikkelen. Kies voor de kleuren van je bedrijf en laat het logo duidelijk zien. Op deze manier zul je zeker opvallen.
2.Communicatief talent
Ten tweede moet je communicatief talent hebben. Talent is de meest effectieve manier om de aandacht van mensen te trekken op een beurs. Ze kunnen bezoekers sneller inzicht geven in je bedrijf of producten en diensten dan via informatie uit andere bronnen. Als je medewerkers over zeer sterke communicatieve vaardigheden beschikken, kunnen ze bezoekers beter informeren over je bedrijf en de producten/diensten. Dit zal het merkimago ten goede komen. Daarnaast kunnen zij op een duidelijke manier vragen beantwoorden, waardoor klanten precies weten wat je doet.
3.Een thema dat je bedrijf vertegenwoordigt
Ten derde moet je een thema hebben dat je bedrijf vertegenwoordigt. Op deze manier kun je de aandacht van meer bezoekers trekken en effectief met hen communiceren. Het vergroten van de naamsbekendheid van je bedrijf is erg belangrijk. Mensen zullen direct aan je merk denken als ze een kleurthema zien dat vergelijkbaar is met dat van je merk. Mensen gaan bijvoorbeeld aan Facebook denken als ze iets in het blauw zien of aan Youtube als ze iets in het rood zien. Je kunt je bedrijfsstand dus het beste inrichten met het thema en de kleur die bij je bedrijf passen.
4.Je producten laten testen
De vierde tip is om bezoekers je producten te laten testen. Dit is een van de meest voorkomende vormen van marketing die al geruime tijd wordt gebruikt en het is nog steeds behoorlijk effectief gebleken. Mensen houden van nature van gratis dingen. Ze zullen niet twee keer nadenken om iets te accepteren als ze er niet voor hoeven te betalen. Dit is natuurlijk eenvoudig te implementeren met verbruiksartikelen zoals eten of drinken. Heeft je bedrijf echter digitale producten, dan kan het enige moeite kosten om de bezoekers te overtuigen om je producten te proberen. Gelukkig zullen mensen je aanbod waarschijnlijk niet afwijzen als het gratis is.
5.Enkele spellen hosten
De vijfde tip is dat je een aantal spellen moet hosten. Als mensen naar een beurs komen, verwachten ze een levendig evenement. Mensen zullen zich zeker rond je bedrijfsstand verzamelen om te zien wat je te bieden hebt als je een aantal spelletjes organiseert. Je kunt ook een aantal giveaways klaarmaken voor degenen die de spellen spelen en winnen. Op die manier zullen de bezoekers enthousiast zijn om deel te nemen. Het is een leuke manier om bezoekers interactief te betrekken met je bedrijf.
6.Geef wat souvenirs weg
De laatste tip is om wat souvenirs weg te geven. Dit kan het beste worden gedaan tijdens spelletjes. Je kunt de souvenirs natuurlijk ook gewoon weggeven aan bezoekers die je waardig acht, zoals degenen die hebben geluisterd naar de uitleg van de producten die je aanbiedt. De beste souvenirs zijn producten of diensten van je bedrijf, maar je kunt natuurlijk ook gewoon leuke gadgets bedrukken zodat mensen deze mee naar huis kunnen nemen en later kunnen gebruiken. Pennen, usb sticks en bidons zijn een aantal voorbeelden. Mensen houden van gratis dingen, dus geef ze die ook! Met de bovenstaande tips zul je zeker opvallen op de beurs. Een goede beursstand, gratis testproducten, een enthousiaste medewerker en wat spelletjes zullen wonderen doen. Probeer het eens uit!