Val op: pak verkochte producten bijzonder in.

Verkoop je garen en haakpakketten? Kleding misschien of leuke hebbedingetjes en gadgets? Wat je ook verkoopt in je eigen webshop, het is juist heel leuk om alles als een cadeautje te verpakken en op te sturen. Het geeft namelijk aan dat je extra aandacht besteedt aan je klanten. En inpakpapier kopen is natuurlijk ook al een feestje op zich.

Aandacht voor het pakket

Het is goed om aandacht te besteden aan hoe je verkochte objecten en spulletjes verpakt. Hoe meer aandacht je er aan besteedt, des te specialer zal de ontvanger zich voelen. Het is vaak zelfs iets wat in een review als eerste naar voren komt en waarom iemand juist bij jou wederom iets zal willen bestellen. Wat heel simpel en eenvoudig lijkt, zal echt impact maken.

Alle kleuren van de regenboog

Inpakpapier kan allerlei kleuren en dessins hebben. Ga je het gebruiken om je handgemaakte producten of andere spulletjes mee in te pakken, dan is het aan te raden om een kleur te kiezen die past bij je huisstijl. Zit er blauw in je logo? Kies dan voor een blauw inpakpapier. Het is aan te raden om het rustig te houden, maar een subtiel dessin als stippen of diamantjes mag natuurlijk best. Vooral als het past bij wat je verkoopt. Sieraden in een mintgroen papier met kleine diamantjes kan namelijk hartstikke goed.

Chic ingepakt

Wordt het met inpakpapier een beetje te zwaar of wil je wat je verkoopt op een andere manier inpakken? Dan kun je vloeipapier kopen. Vloeipapier is dun, maar wel stevig en kan net een beetje extra uitstraling aan de verpakking geven. Je kan het gebruiken als inpakpapier, maar ook een beetje verkreukelen en onderin een brievenbusdoosje leggen als stootkussentje. In cadeautasjes wordt vloeipapier vaak gebruikt om bovenin het tasje, bovenop het cadeautje te leggen. Hiervoor wordt het vaak ook een beetje verkreukelt, zodat het meer volume heeft. Net als met inpakpapier kun je het vloeipapier kiezen in de kleur van je huisstijl.

Ieder product een eigen kleur

Hoewel het heel chic is om inpakpapier of vloeipapier te kiezen wat bij de huisstijl van je bedrijf past, is het natuurlijk ook leuk om wat kleuren op voorraad te hebben. Misschien is het wel veel leuker om iedere product categorie in een eigen kleur in te pakken of een kleur te kiezen die bij het gekozen product past. Pak een fles rode wijn eens in, in rood vloeipapier met wellicht een subtiel dessin. Witte wijn kan dan in een witte verpakking. Heeft iemand echte jongenskleding gekocht voor een kraamcadeau? Kies dan voor een lichtblauw papier en bij meisjes voor roze. Of biedt je klanten een keuze aan uit klassiek roze en blauw of een genderneutrale kleur.

Bied een inpakservice aan

Verjaardagen, kerst en Sinterklaas zijn de momenten waarop de meeste cadeautjes worden verkocht, zowel in de winkel als online. Bied daarom net als in een fysieke winkel een inpakservice aan. In heel drukke tijden zijn er vast wel werknemers of – als je zzp’er bent – familieleden die je willen helpen om alle bestellingen vanuit huis leuk in te pakken. Je zou hier een meerprijs voor kunnen vragen of het gewoon als extra service kunnen aanbieden. Net wat het beste past bij je bedrijf.

Inpakgemak

Gun jezelf wel wat inpakgemak door middel van een inpakstation. Hiervoor heb je een rolhouder nodig voor het gekozen inpakpapier. Met lades voor het vloeipapier en verschillende linten pak je in mum van tijd alles gemakkelijk in. Een tafel of dressoir met lades waar je alles in kan opbergen biedt al voldoende ruimte om je eigen inpakstation te bouwen.

Service voor meer omzet

Waarom zou je als je een webshop hebt of gaat starten, investeren in inpakpapier en vloeipapier? De reden is eigenlijk heel simpel; je kweekt er goodwill en aandacht mee. Er zijn namelijk heel veel webshops te vinden op internet die wellicht een soortgelijk assortiment hebben als jij. Zorg daarom dat klanten zich geliefd voelen bij jou en doe iets extra’s. Een mooie verpakking helpt daar zeker bij. Door deze service te bieden, genereer je vanzelf meer omzet. Het wordt echt onthouden. Bovendien is het een kleine moeite om producten in te pakken in inpakpapier of vloeipapier als je toch bezig bent met het klaarmaken van de verzending. Kies daarom vloeipapier en inpakpapier wat helemaal past bij je producten en je huisstijl. Dat zal zeker op prijs worden gesteld! En met grote rollen van de groothandel weet je zeker dat je lekker vooruit kan.

Previous articleWanneer schakel je een incassobureau in?
Next article5 onmisbare tips voor het starten van een restaurant

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here