admin

admin
710 POSTS 3 COMMENTS
me, myself and I.

HBO of toch de Universiteit? Lees hier meer over de verschillen.

hbo of universiteit

De Universiteit kan voor en nadelen hebben. Het gaat er uiteindelijk ook om wat beter bij je past en welke studierichting je op wil.

als VWO’er is het goed om de verschillen tussen HBO en WO zelf uit te zoeken. Je kan namelijk kiezen uit beiden.

Enkele verschillen tussen het HBO en de Universiteit die je goed moet overwegen. Het HBO is meer beroepsgericht en praktijkgericht. De universiteit is meer wetenschappelijk gericht. Op het HBO is een stage verplicht, terwijl dit op het WO niet zo is. Veel Universitaire studenten kiezen wel voor een stage uiteindelijk omdat dit gewoon beter staat op je CV. Op het HBO doel je veel in groepsverband terwijl je op de Uni meer zelfstandig werk verricht. Het vereist veel discipline. Op het HBO heb je ook meer controle op huiswerk etc. Bij het HBO is er een helder beroepsbeeld, terwijl dit bij de Uni vaak niet het geval is. Denk aan de studies filosofie, geschiedenis, theologie en criminologie. Leuk, maar..

Er zijn dus aardig wat verschillen. Ben jij een zelfstandig en theoretisch persoon? Dan is de Uni perfect voor jou.

Het is een goed idee om een dag mee te lopen op zowel op het HBO als op de Universiteit en zo de sfeer te proeven. Stel veel vragen en ontdek en vergelijk. Zorg dat je goed voorbereidt bent en de juiste keuze maakt.

Ons advies: Ben jij meer een praktisch persoon? kies dan voor een HBO studie. HBO studies zijn veel praktischer en sluiten beter aan op de arbeidsmarkt. Er zijn ontzettend veel Universitaire studenten die uiteindelijk geen baan kunnen vinden, omdat de wereld gewoon meer praktisch is.

Dus denk aan je toekomst, aan baangarantie en ga voor zekerheid. In de zorg , techniek en bouw is altijd werk te vinden.

Ook leuk om te horen is dat de opleiding sociaal werker (mbo) steeds populairder wordt. Lets go!

Bron: Google, Beeld: Unsplash

Waar vind je nou een goede businesspartner als jonge ondernemer?

businesspartner vinden

Een businesspartner vinden? Zie jij nou ook dat de winkelstraat leeg loopt en de meeste winkels verdwijnen? Niet alleen gaan winkels online verder, mensen hebben ook gewoon minder geld voor kleding en spullen. Lang leven de action!

Ben jij een geboren ondernemer, maar ben je op zoek naar een businesspartner of samen jouw bedrijf of bedrijven groot te maken? Of ben je op zoek naar een financiële coach die je op dit gebied kan ondersteunen?

Waar vind je die dan?

Het is fijn als je uit een zakelijke/ondernemers familie komt zoals de Kardashians (pff jaleous sometimes), maar als je dit niet komt is het fijn als je dit makkelijk online kan vinden, maar zo makkelijk is dit nog niet. Alles alleen doen is best lastig zeker als je niet zo zakelijk bent ingesteld, maar vooral creatief en ondernemend bent.

Wij zijn al enige tijd op zoek naar een businesspartner/media partner voor verschillende websites (waaronder deze). Om het echt een groot merk te maken inclusief recruitment bureau voor mensen die graag willen, jongeren, maar ook mensen met autisme en hoogbegaafden. Een gat in de markt. Talent in jouw bedrijf nodig? Dan moet je bij Carriere Tijd zijn. Een grote onderneming, niet alleen een online magazine. Dat is in ieder geval het idee. Heb al hier en daar wat oproepjes geplaatst, maar het lukt nog niet echt. De potentie is nog niet gezien.

Ook heb ik jongerentijd.nl, een online coaching/begeleiding bedrijf voor jongeren inclusief een platform vol met content, maar ook nog geen interesse hiervoor ontvangen. Jongeren zijn de toekomst, bijna alle jongeren zoeken hulp en ze zoeken nu ook veel online op. Veel ideeën, geen partners helaas.

Je kan dus denken aan social media. Plaats een oproep op LinkedIn, de zakelijke netwerksite, maar je kan ook denken aan platformen zoals Facebook en Instagram. Spread the world dat jij op zoek bent naar een businesspartner.

Hier zijn enkele suggesties en strategieën om een potentiële businesspartner te vinden:

Netwerkevenementen

Neem deel aan relevante netwerkevenementen, conferenties en seminars binnen jouw branche. Deze bijeenkomsten bieden de mogelijkheid om gelijkgestemde professionals te ontmoeten die mogelijk geïnteresseerd zijn in samenwerking.

Industriële Verenigingen en Organisaties

Lidmaatschap van brancheverenigingen en professionele organisaties kan de kans vergroten om gelijkgestemde individuen te ontmoeten. Deze groepen organiseren vaak evenementen waar je potentiële partners kunt ontmoeten.

Online Platforms

Verschillende online platforms zijn ontworpen om ondernemers en professionals met elkaar in contact te brengen. Websites zoals LinkedIn uiteraard, maar ook, AngelList, en CoFoundersLab zijn goede bronnen om potentiële partners te vinden.

Zakelijke Evenementen en Seminars

Bijwonen van zakelijke evenementen en seminars kan een geweldige manier zijn om mensen te ontmoeten die geïnteresseerd zijn in hetzelfde vakgebied en die mogelijk openstaan voor zakelijke samenwerking. Via LinkedIn kan je zakelijke evenementen vinden.

Mentorprogramma’s

Overweeg deel te nemen aan mentorprogramma’s waar ervaren ondernemers hun kennis delen. Dit kan niet alleen waardevolle begeleiding opleveren, maar ook leiden tot potentiële partnerschappen.

Online Forums en Communities

Word lid van online forums en communities gerelateerd aan jouw branche. Discussies en interacties op deze platforms kunnen leiden tot het ontdekken van gelijkgestemde individuen met wie je mogelijk kunt samenwerken.Denk dan niet alleen aan groepen op social media, maar ook andere websites en forums.

Sociale Media

Maak gebruik van sociale media om je netwerk uit te breiden en je intenties kenbaar te maken. Plaats bijvoorbeeld updates op LinkedIn, Instagram (voor artiesten/kunstenaars), en twitter over je zoektocht naar een businesspartner. Zoals we al aangeven via LinkedIn kan je vaak wel iemand vinden die zich ook in jouw branche bevindt.

Er zijn ook een aantal Nederlandse websites waar je een oproep/bericht kan plaatsen:

1.Je kan een bericht op Sprout plaatsen. MT/Sprout is het platform voor ondernemers achter snelgroeiende startups en scaleups en het leiderschapstalent binnen serieuze organisaties. Tegen betaling kan jij een bericht plaatsen en zo ondernemers en investeerders bereiken.

2.Deondernemer.nl is de website voor ondernemers. Informatief, realistisch, en inspirerend. Hét ondernemersplatform voor & door ondernemers. Laat je elke dag weer inspireren. Je kan hierop adverteren en zo een ondernemer/co-owner voor jouw bedrijf vinden.

Een businesspartner vinden? Zo makkelijk is dat dus nog niet! Als jullie meer tips hebben horen wij het graag! Iemand moet de potentie in jouw bedrijf of online magazine zien en zo makkelijk is dat nog niet. Misschien is er meer aandacht van online ondernemers om het moment dat de winkelstraten leeg lopen, wat nu al een beetje het geval is.

Wil jij ook zonder businesspartner starten? Heb je een goed idee? Dan heb je een domeinnaam en een hosting provider nodig. Die kan je hier vinden. Succes met de start en wie weet wie je nog tegen het lijf loopt. Ga ervoor!

Een carrière door Youtube in 2024. Het kan nog steeds! Lees hier meer hoe je dat bereikt.

carriere youtube

Een carrière door YouTube in 2024: het kan!

Er zijn veel mensen rijk geworden door YouTube. Youtube is de trend van nu. Naast Instagram en TikTok natuurlijk. De vloggers blijven maar komen. Sommige verdienen er miljoenen mee. Denk dan aan Enzo Knol, Kwebbelkop en Nikkie Tutorials.

Hoe krijg je die YouTube carrière nou? Hoe kom je er nog tussen? Wat moet je hiervoor doen?

Wij zetten 4 tips voor je op een rijtje om door te breken in 2024:

Tip 1: Blijf jezelf, ook op beeld

Jezelf blijven wordt gezien als gouden tip, zowel online als offline. Mensen geloven je meer en voelen zich meer met je verbonden als je gewoon jezelf bent. We don’t like fake people! En dat geldt voor veel mensen.

Tip 2: Wees origineel!

Kom met originele content en leuke ideeën. Je kan wel kijken bij concurrenten en andere Youtubers die je inspireren maar kopieer niet. Kom met je eigen ideeën. Kies sowieso een niche. Wil je beauty vloggen, wil je grappige vlogs maken over je leven? Geef er een creatieve draai aan!

Tip 3: Doe wat je leuk vindt, niet omdat het populair is

Natuurlijk wil je veel volgers en kijkers, maar doe ook wat je leuk vindt. Dat straal je dan ook uit dat je er plezier aan beleefd. Je kan wel een beauty vlog beginnen, omdat dat erg populair is, maar als je niks met make-up hebt zal het geen succes worden.

Tip 5: Ken je doelgroep

Leer je doelgroep kennen en speel hierop in. Door dit te doen vergroot je de kans dat je meer views krijgt, je fabase hechter wordt etc. Leer je fans dus kennen en besteed ook aandacht aan hen.

Een carrière door YouTube in 2024? Het kan dus nog steeds! Geld verdienen met YouTube? Ja dat kan! Benieuwd hoeveel je kan verdienen met YouTube? Lees dit artikel dan eens.

Carriere in de modebranche. Hoe krijg je die? Lees gauw verder.

carriere in de modebranche

Carrière in de modebranche. Jouw passie ligt in de modebranche. Je hebt misschien al je eigen fashionblog en bent altijd bezig met kleding ,styling of misschien wel met design. Ontwerp jij je eigen kleding? Dan zit je in de modebranche helemaal goed. Misschien ben jij wel een geboren ondernemer en wil je jouw eigen kledinglijn uitbrengen. Dat kan natuurlijk ook. Lees dan vooral de artikelen over entrepreneurship!

Heb jij nog niet je eigen fashionblog? Dan is het misschien tijd om die te beginnen! Geen idee waar te beginnen? Lees dit artikel dan eens. Je laat op een blog je creativiteit en gevoel voor stijl zien. Perfect voor als je stylist wilt worden of bij een mode tijdschrift wilt werken. Je laat namelijk ook je schrijf skills zien.

Om te beginnen is het een goed idee om een opleiding te volgen in de modebranche. Je kan dan denken aan het AMFI, maar ook aan de Vogue Academie.

Zorg dat je tijdens je studie werkervaring of stage-ervaring opdoet. Praktijk ervaring is altijd belangrijk! Zorg dat je aan je CV werkt. Een blog en een stage zijn al een goed begin. Laat jouw creativiteit en willskracht zien.

En dan? Je bent klaar met je studie. Klaar om te beginnen aan een nieuw avontuur als fashionstylist, bij een mode tijdschrift of als designer.

Waar vind je die baan? Hoe krijg je nou die carriere in de modebranche?

Je kan bijvoorbeeld kijken op Fashionunited. Ze hebben veel vacatures voor in de modebranche, maar je kan uiteraard ook kijken op Indeed. Of neem een kijkje op deze website.

Wat je ook kan doen is een open sollicitatie sturen naar jouw favoriete bedrijf. Het bedrijf waar jij graag voor wilt werken. Wie weet zien ze jouw potentie en jouw skills. Het proberen waard!

Succes!

Een carrière bij een tijdschrift. Hoe krijg je dat voor elkaar in 2024? Zelf beginnen?

carriere bij tijdschrift

Een carrière bij een tijdschrift in 2024. Is dat nog mogelijk? Is dat jouw droom?. Hoe krijg je dat nou voor elkaar? Wat moet je hier voor doen? of wat dacht je van je eigen mini creatieve magazine beginnen?

Is er nog wel een toekomst voor tijdschriften eigenlijk? Lastige vraag, wij weten het niet. Kopen jongeren nog bladen en welke dan? Neemt social media en online magazines het over? Is het een beter idee om te solliciteren bij een online blad of misschien gewoon je eigen blad te beginnen? Wij van onlinegeneratiemedia.nl helpen je hierbij. Wij zijn een uitgever met meerdere titels en helpen je daarnaast met je eigen website, content, branding, concept, designs, logo en meer. Het hele pakket! Neem dus vooral contact op als je ideeën hebt om een eigen blog of magazine te starten. Alles gaat online…dus doe er je voordeel mee! Daarnaast hebben wij al verschillende concepten te koop staan op isellconcepts.com die je gewoon over kan komen. Een concept, een website, een logo en wat content. Huppakee zo verder met je eigen brand.

Er is nog wel wat hoop voor online bladen, al is de concurrentie wel steeds meer killing, maar ik zou zeggen ga voor de zorg en haal je diploma begeleider, social work, helpende of verzorgende ig. Altijd werk in te vinden en nog leuk en afwisselend leuk. Of ga voor beiden. Combineer een sociale baan met een media bedrijf.

Toch graag bij een tijdschrift werken?.

Om te beginnen volg een geschikte opleiding. Bijvoorbeeld een media opleiding of journalistieke opleiding. Maar je kan ook denken aan een communicatie opleiding.

Zorg dat je tijdens je studie relevante werkervaring opdoet of misschien relevante vrijwilligerswerk doet. Bouw je CV.

Naast een goede opleiding, een relevante bijbaan is een blog beginnen ook een goed idee. Hierop kan je oefenen met schrijven en op een doelgroep leren in te spelen, maar ook om te leren communiceren met PR-bureaus en een redactieplanning te maken. Een blog is echt een online visitekaartje van wat jij kan, maar ook wat je wíl. Zou je graag bij een modeblad willen werken? Dan is het een logische keuze om je blog ook op fashion te richten. Ben je juist meer geïnteresseerd in het schrijven van human interest-verhalen? Dan zou je blog zich ook moeten richten op interviews en artikelen met een psychologische insteek. Let niet alleen op je schrijfskills, maar ook op de design van je blog. Zorg voor een origineel design/thema. Zorg ervoor dat je opvalt met je blog.

Ga netwerken! Ga naar events, zorg dat je een visitekaartje hebt van jouw blog en deel deze uit. Niet alleen mede-bloggers kan je vinden op dergelijke evenementen, maar ook redacteuren van (misschien wel) jouw favoriete tijdschrift.

Zorg ook dat je aanwezig bent op social media. Ook via social media kan je jouw droombaan vinden. Via LinkedIn kan je kijken. Via indeed kan je zoeken. Je kan er komen ook zonder netwerk;)

Een tip: durf meer en doe meer!
Er zijn veel meiden die dolgraag voor een tijdschrift zouden willen werken. Je kan jezelf onderscheiden door meer te durven én te doen. Laat jezelf zien en laat zien wat jij kan! Je kan bijvoorbeeld je kunnen op een magazine/blog laten zien. Iedereen zegt dat bloggen uit is, maar nu zit iedereen op de gram..wat nog lastiger is om er tussen te komen. Hetzelfde met TikTok!

Benieuwd waar je nog meer kan zoeken naar een geschikte baan bij een blad? Bekijk dit artikel dan eens.

Carriere bij een tijdschrift? You got this and can do this! Toch gewoon je eigen magazine beginnen? Neem dan contact op. Er zullen veel tijdschriften failliet gaan dus misschien bestaat de Vogue en de Elle over 20 jaar wel niet meer..

Door vele online magazines, social media en andere inspiratie sterven de bladen uit..

Financiele blogs zijn trending in 2024.Iets voor jou?

financiele blogs

Financiele blogs zijn trending in 2024 en ook voor de toekomst. De zogenaamde fininfluencers.

Praten over geld, praten over beleggen, investeren, vastgoed etc. Het kan allemaal tegenwoordig. Financiële blogs zijn de afgelopen jaren enorm populair geworden, en het is geen verrassing waarom. In een wereld waar geld en financiën een cruciale rol spelen in ons dagelijks leven, is er een groeiende behoefte aan betrouwbare informatie en advies over financiële planning, investeringen, besparingen, en meer.

Er zijn al een aantal blogs over financien, zoals Porterenee, thisiselfin en Geldkip, maar er kan er altijd eentje bij. Kom met iets origineels en unieks. Inspireer je lezers en schrijf goede content of laat goede content schrijven. Je kan tegenwoordig ook gewoon chat GPT Ggebruiken. Al zijn het vaak niet de beste artikelen..

Overtuigd? Wil jij er ook 1 beginnen? Misschien beginnen als hobby om er uiteindelijk een goedlopend bedrijf van te maken? Lees dan gauw verder.

Be positive en werk hard ergens aan!

Om te beginnen heb je een domeinnaam nodig en een hosting provider. Hoe gaat jouw financiële blog heten? Vaak zijn populaire website namen al weg en moet je dus creatief zijn of wat anders nemen.Veel websites staan te koop zoals bijvoorbeeld financechick.com.

Zodra je een domeinnaam hebt een hosting provider kan je beginnen met je blog/website. Allereerst moet je natuurlijk een thema kiezen. Je kan voor een gratis thema gaan, maar je kan ook kiezen voor een betaald thema of zelfs een speciaal voor jouw website ontworpen design. Hoe ga je dat aanpakken? Ben je technisch aangelegd en ga je het helemaal zelf doen? Of hou je het simpel en makkelijk en neem je een bestaand thema? Of laat je toch gelijk een site ontwerpen op maat en kies je voor hulp bij je website/blog? Je kan tegenwoordig best goedkoop een eigen webdesign laten maken via bepaalde freelancer websites. Als je het goed wil doen en dus professioneel wil bloggen kies dan voor een betaald thema of ontworpen website. Het hoeft niet duur te zijn. Je moet gewoon net even weten bij wie je zijn moet.

Heb jij dan eindelijk die vette site? Dan kan je beginnen met schrijven. Bedenk leuke artikelen voor jouw blog met een pakkende titel. Goede content is belangrijk. Goede content zal je uiteindelijk veel bezoekers opleveren en hoe meer bezoekers, hoe meer geld je uiteindelijk kan verdienen met je website.

Maar begin eerst maar eens met schrijven.

Je hebt een domeinnaam nodig, hosting, SEO en content. En uiteraard social media.

Hier kan je een domeinnaam vastleggen en hosting krijgen. Een goede betrouwbare hosting provider!

Er komt wel meer bij kijken dan je denkt. Uiteindelijk wil je natuurlijk ook met je finance blog verdienen. Hoe doe je dat dan?

Iedereen kan geld verdienen op het internet, je moet alleen weten hoe en waar te beginnen. We guide you the way!

Hou vooral vol en wees geduldig.

Start met finance blogging today.

Geboren ondernemer. Bestaat dat? Lees gauw verder.

een geboren ondernemer

Een geboren ondernemer. Bestaat dat? Ben jij misschien geboren hiervoor? Is dit jouw destinatie?

Een geboren ondernemer is iemand die van nature de vaardigheden en eigenschappen bezit om succesvol te ondernemen. Deze persoon heeft een sterk aangeboren gevoel voor kansen en risico’s, en is creatief in het vinden van oplossingen. Hij of zij beschikt over een enorme drive en doorzettingsvermogen, en weet anderen te inspireren en te motiveren. Geboren ondernemers zijn vaak visionair, proactief en hebben een passie voor wat ze doen. Ze zijn flexibel en kunnen zich snel aanpassen aan veranderingen in de markt.

Wij hebben 4 dingen op een rijtje gezet dat aangeeft dat jij een geboren ondernemer bent:

1. Als ondernemer ben je stressbestendig

We koppen hem meteen maar even in: als ondernemer is het handig als je de nodige stress aan kunt. Je zult voor veel stressvolle situaties komen te staan. Een belangrijke afspraak met een investeerder, een klant met een klacht of de launch van een nieuwe blog of product? Als ondernemer draai jij er je hand niet voor om!

Ben jij nog niet helemaal stressbestendig? No stress! Hier lees je 5 tips om stress op het werk te voorkomen.

2. Flexibiliteit is een must als ondernemer

Nog zo’n belangrijke eigenschap als je succesvol ondernemer wilt worden is flexibiliteit. Hoe graag je het ook zult willen: veel dingen gaan niet gebeuren zoals jij dat van tevoren had gepland. Een leverancier levert producten te laat, een afspraak of werknemer belt ziek af of de klant wil jouw product of dienst graag kopen, maar dan wel nét even anders. Als ondernemer ben jij flexibel in tijd en pas je bovendien graag jouw aanbod aan op de wensen van de klant.

3. Ondernemers zijn zelfverzekerd

Als ondernemer is het handig om zelfverzekerd te zijn. Om tegenslagen te boven te komen en lastige klanten aan te kunnen moet je stevig in je schoenen staan. Dit betekent overigens niet dat jij als je verlegen bent geen ondernemer kunt worden. Als je vertrouwen hebt in jouw dienst of product, dan heb je al een stapje voor!

4. Commerciële activiteiten als ondernemer

Succesvolle ondernemers weten hoe ze hun dienst of producten in de markt moeten zetten. Hoe duurzaam of sociaal jouw bedoelingen ook zijn: uiteindelijk draait het allemaal om belangstelling en daarbij vaak ook om omzet of winst. Een commercieel talent haalt niet per se het onderste uit de kan, maar zorgt er wel voor dat zijn bedrijf kan blijven bestaan zonder verlies te lijden.

5. Ondernemers zijn vaak geboren leiders

Veel ondernemers zijn geboren leiders. Als ondernemer ga je immers een bedrijf runnen, projecten leiden en krijg je misschien zelfs werknemers onder je! Een kwaliteit van leiders die weleens wordt vergeten is het delegeren van zaken. Je kunt niet alles zelf doen, dus besteed vooral uit waar een ander beter in is!

1.Je vindt het leuk om te leren

Sterke en goede ondernemers begrijpen dat je nooit uitgeleerd bent. Nieuwsgierigheid is belangrijk. Nieuwsgierige leiders en ondernemers accepteren de status quo niet. Ze stellen kritische vragen die nieuwe ideeën en innovatie stimuleren.

Goede ondernemers lezen vaak en veel, om zo hun kennis uit te kunnen breiden. Zo is Bill Gates bijvoorbeeld één van de drukste mensen ter wereld, maar maakt hij altijd tijd om minstens 50 boeken per jaar te lezen.

Ben jij dus erg nieuwsgierig en leergierig? Dan zit er misschien wel een ondernemer in jou!

2. Je hebt zelfdiscipline

Als je een onderneming start, moet je daar ook helemaal voor gaan als je er een succes van wilt maken. Dat betekent dat je de discipline moet kunnen opbrengen om voortdurend aan jouw onderneming te werken. Niet iedereen heeft die zelfdiscipline, maar een geboren ondernemer wel. Een geboren ondernemer is een doorzetter.

3.Je bent een doorzetter

Het leven is vallen en opstaan, en dat geldt al helemaal voor ondernemen. Ondernemers geven nooit op. Je kent het gezegde “Fall seven times, stand up Eight”. Fight for what you really want. JIj bent ook echt een vechter.

4.Je houdt van hard werken

Ondernemen is hard werken. Er zit veel tijd in het van de grond krijgen van een bedrijf. Het kan wel drie tot vier jaar duren voordat je eindelijk wat geld terugziet en het gevoel hebt dat je het ergens voor hebt gedaan. Niet iedereen heeft daar zin in. Krijg jij daar juist energie van en vind je hard werken de normaalste zaak van de wereld? Dan zit het ondernemen vast in je.

Bron: Google, Beeld: Unsplash

Hoe start ik een online business in 2024?

hoe start ik een online business

Hoe start ik een online business in 2024 is de grote vraag. Jij bent benieuwd hoe je dit nou gaat doen.

Jij wilt graag ondernemen, maar weet niet waar je beginnen moet. Het hoeft allemaal niet gelijk perfect, maar een goed begin is het halve werk.

In 2024 zijn er enkele nieuwe trends en ontwikkelingen die van invloed zijn op het starten van een online bedrijf. Over een paar zit iedereen online. De winkelstraten gaan langzaam aan failliet, jongeren kijken en kopen online.

Hier zijn de stappen die je kunt volgen om een succesvolle online onderneming op te bouwen in dit tijdperk:

1.Je niche

Je niche is de combinatie van je vakgebied en je doelgroep. Het zorgt ervoor dat je een specifiek stukje van de markt kunt claimen als jouw expertise.Begin met het onderzoeken van nichemarkten die nog niet verzadigd zijn. Kijk naar opkomende trends, technologieën en behoeften in de markt waar je interesse en expertise ligt. Dit kan bijvoorbeeld gericht zijn op duurzaamheid, gezondheid en welzijn, of de metaverse. Maar misschien heb jij gewoon een goed idee waar misschien al wel veel concurrentie is in. Dat betekent niet dat jij er niet tussen kan komen met jouw idee. Je moet natuurlijk ook je passie volgen en waar jij de meeste kennis van hebt. Het is goed om in het begin marktonderzoek te doen.

Wie is je doelgroep en wat zijn hun behoeften en wensen? 

2.Aanbod

Nadat je niche duidelijk is ga je je aanbod neerzetten. Bij een online bedrijf kan je eigenlijk alle kanten op. Dus wat past het beste bij jou? Wat vind je zelf leuk om aan te bieden? Vergeet ook niet kort stil te staan bij de behoeften van je doelgroep, zodat je iets ontwikkelt waar ook vraag naar is.

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden. Je kan een lifestyle magazine magazine, een magazine over geld. Je kan cursussen verkopen, software ontwikkelen, websites bouwen. Er zijn zoveel mogelijkheden online! Veel mensen denken online gelijk aan een echt product, maar je kan tegenwoordig ook verdienen met advertenties, affiliate marketing en gesponsorde content.

Wat heb je nodig voor een online business?

Je hebt een idee, een product, een niche, en hoe nu verder?

1. KvK en bankrekening

Je kunt geen online business starten zonder KvK-nummer. Het is heel eenvoudig om je bij de KVK in te schrijven. Dit kost je alleen 50 euro.

Nadat je je KvK- en BTW-nummer hebt (die krijg je automatisch van de Belastingdienst opgestuurd) is het aan te raden om een zakelijke bankrekening te openen. Zo heb je altijd overzicht over je in- en uitgaven en houd je het apart van je privérekening. Begin gelijk goed en start met een zakelijke rekening.

2.Boekhoudprogramma

Je wilt natuurlijk kunnen factureren met je bedrijf, dan is het ook belangrijk om een boekhoudprogramma te hebben. Ik zou je afraden om met Excel te lopen prutsen, vaak gaat dit mis. Met een goed boekhoudprogramma kan je mooie facturen maken, je banktransacties bijhouden, je uren en ritten registreren en kan je je aangiftes doen. Geloof me: dit scheelt veel kopzorgen en gedoe. 

Zelf gebruik ik Rompslomp. Duidelijk, betaalbaar en overzichtelijk.

3.Je website

Je website is het digitale visitekaartje van je online business. Is dit een webshop met producten? Een lifestyle magazine? Veel mensen onderschatten de website. Het mag er echt best wel professioneel en goed uitzien. Als jij websites gaat maken en aanbieden, moet je eigen website natuurlijk de beste zijn. Het geeft aan wat jij kan. Maar ook als blogger mag je best wel wat tijd investeren in een design. Ik zie vaak hele simpele saaie blogs designs voorbij komen (het is natuurlijk goedkoop). Vergeet bij je website niet om algemene voorwaarden toe te voegen. Dat is altijd nodig bij een online business starten om jezelf te beschermen. Deze kan je laten opstellen.

4.Marketingstrategie

Je kunt geen online business starten zonder marketingstrategie. Hoe ga je anders aan klanten komen? Natuurlijk kan je in het begin wachten op de mensen die je al kent, maar voor de lange termijn kan dat niet. Je zult jezelf zichtbaar moeten maken om je netwerk te vergroten en klanten te krijgen!

Bij een lifestyle online magazine werkt het natuurlijk anders. Dan moet je vooral aan SEO werken, goede artikelen en social media. Ontwikkel een marketingstrategie die bij je past en je zichtbaar maakt bij je doelgroep. Post op social media, werk aan de lange termijn content en hou het vol. Je kan de marketing uitbesteden, maar in het begin kan je ook zelf wel wat doen.

De dagen van mond op mond reclame zijn wel een beetje uit. Promoot je bedrijf dus vooral online.

Wat vooral erg belangrijk is bij online ondernemen is consistentie, maar ook geduld. Sommige bedrijven hebben jarenlang de tijd nodig om bekend te worden en winst te maken. Dit is ondernemen, dit hoort erbij en dat is zeker niet voor iedereen weggelegd.

Op zoek naar meer tips? Lees vooral onze andere artikelen.

Bron: Google, Beeld: Unsplash

Inspirerende vrouwelijke ondernemers in 2024. Hier vind je ze!

inspirende ondernemende vrouwen

Ik mag toch hopen dat je mij ook wel een beetje inspirerend vind, althans dat probeer ik wel te zijn met dit merk/online magazine en de andere creatieve lifeofanartist.nl. 2 originele merken die nog wel wat groter mogen worden.

Inspirerende vrouwelijke ondernemers in 2024. We hebben er meer van nodig. Vrouwen om naar op te kijken, vrouwelijke ondernemende rolmodellen waar je van kan leren. Ze zijn er genoeg. We kennen er persoonlijk alleen nog niet zoveel, maar wie weet wat 2024 brengt. Altijd open om leuke vrouwelijke ondernemers te ontmoeten.

Wij hebben 4 inspirerende Nederlandse vrouwelijke ondernemers voor je op een rijtje gezet:

1.Anna Nooshin

Anna Nooshin, deze powerchick moet je kennen. Onderneemster, influencer, Youtuber en zoveel meer. Ze begon in 2011 met haar magazine NSMBL en ging vanaf daar verder als succesvolle Youtuber en influencer. Ze heeft 2 boeken geschreven. Ze heeft 1 miljoen volgers op Instagram en heeft vele samenwerkingen met merken. In 2016 werkte Nooshin mee aan het RTL programma Hollands Next Top Model als jurylid en adviseuse op het gebied van sociale media. Our advice: just be you! Be real and be you! Cause you are worth more than a copy.

Ze is eigenaresse van een museum, ze heeft haar eigen beautylijn Noosh. Hoe dit precies loopt is niet duidelijk. Deze dame doet alles en ze is miljonair, zelfs multimiljonair.

Ze heeft ook meerdere huizen in haar bezit en zit dus in het vastgoed.

Anna is een succesvolle dame en we kijken zeker naar haar op. Ze is inmiddels zwanger van haar eerste kindje van vriend Thijs Boermans.

2. Nikkie Plessen

Modevrouw en televisievrouw: Nikkie Plessen.

NP Fashion BV – het succesvolle bedrijf van mode-ondernemer Nikkie Plessen – is het moederbedrijf van vijf succesvolle modemerken. In 2012 startte Plessen haar eigen fashionlabel, genaamd NIKKIE, dat inmiddels is uitgegroeid tot een volwaardige speler in de internationale markt. Een groot succes.

Ze is regelmatig te zien bij RTL Boulevard en vertelt over de laatste mode trends.

De voormalig actrice en presentatrice verzekert dat hard werken, lef tonen en het volgen van haar modehart haar zo ver hebben gebracht.You go Nikkie!

Benieuwd wat Nikkie nou eigenlijk verdient? Bekijk dit dan eens.

3. Negin Mirsalehi

Deze powervrouw staat op drie. Negin ging van blogger, naar influencer naar zakenvrouw met haar eigen haarmerk Gisou. Ze is een succesvolle blogger, influencer en Youtuber. In 2015 breidde ze haar emperium uit met Gisou, een natuurlijke haarverzorgingslijn op basis van honing. Al snel groeide het haarmerk uit tot een succesvol bedrijf waarbij ze inmiddels ruim dertig mensen in dienst heeft. Ze is volgens het blad Quote meer dan 20 miljoen waard thanks to haar succesvolle carriere als influencer en haar merk Gisou.

4.Monica Geuze

Deze vrouw kan in dit rijtje uiteraard niet ontbreken. Ze begon 8 jaar geleden als dj en vlogger, maar is inmiddels zoveel meer. Ze is succesvol influencer met meer dan 1 miljoen volgers, ze heeft haar eigen lifestyle merk en ze presenteert programma’s, zoals the Bachelorette en Temptation Island. Ze zit nu zelfs n de jury van The Masked Singer. You go Monica!

Deze vrouw is zeker weten miljonair!

Wil jij nou rijk worden met het casino? Dat kan natuurlijk ook! ga voor wat bij je past.

Wil jij nou online beginnen, je eigen website, je eigen webshop of online magazine. Dan heb je een domeinnaam en hosting nodig. Die kan je hier krijgen. Deze raden we zeker aan.

Bron: Google, Beeld: Unplash

Waar vind ik een geschikte baan?

waar vind ik een geschikte baan

Waar vind ik een geschikte baan?

Ben je op zoek naar je eerste baan? Of zet je na lange tijd weer eens een nieuwe stap in je carrière? Wij vertellen je alles wat je weten moet om een vacatures te vinden die bij je passen. Je weet wat je wilt, je hebt je CV klaar, maar waar ga je die vacatures vinden?

Veel mensen kennen wel de standaard vacaturesites zoals Indeed en vacaturebank, maar er zijn nog meer mogelijkheden.

Wij hebben 4 manieren voor je op een rijtje gezet:

1.Linkedin

Natuurlijk via de sociale netwerk site LinkedIn. Deze site is actief sinds 2003 en gericht op vakmensen. Het word voornamelijk gebruikt voor professionele netwerken. Recruiters zoeken naar werkzoekenden en werkzoekenden kunnen zoeken naar bedrijven en vacatures. Zorg dus dat je een account hebt en je profiel up-to-date is. Geef aan dat je zoekt naar een baan en vergeet niet je competenties aan te geven. Het gaat tegenwoordig niet meer alleen om werkervaring, maar ook om persoonlijkheid. Show yours! Waar ben je goed in? Wie ben jij? Wat drijft jou? Schrijf een goede bio, laat zien wie je bent en wat je meebrengt op de werkvloer en waarom jij juist die ene vacature zoekt. Je kan ook recruiters toevoegen en zelf een berichtje sturen dat je op zoek bent naar een nieuwe baan.

2.Via vacaturesites

Uiteraard via de bekende vacaturesites, maar welke zijn dat dan? De belangrijkste in Nederland en België zijn:

Nationalevacaturebank.nl: Met ruim 20 jaar ervaring is Nationale Vacaturebank dé expert op het gebied van recruitment.

Monsterboard.nl:Monsterboard begon als een website met alleen vacatures, maar is inmiddels uitgegroeid tot een volledig carrière platform. 

Indeed.nl: Indeed is wereldwijd de #1 vacaturesite1 met elke maand meer dan 350 mln.+ unieke bezoekers. Het is een gratis dienst voor werkzoekenden waar je een cv kunt uploaden, vacature-alerts kunt instellen, kunt zoeken naar vacatures, vacatures kunt opslaan en waar je rechtstreeks kunt solliciteren.

Intermediair.nl: Vind bij Intermediair een baan die echt past bij jouw opleidingsniveau. Intermediair is hét carrièreplatform voor ambitieuze professionals.

3.Open sollicitaties

Heb je een leuke organisatie op het oog, maar staan er geen vacatures open? Probeer het dan eens met een open sollicitatie. Misschien is er wel een bedrijf waar je echt graag wil werken. Probeer het gewoon! Wie niet waagt, wie niet wint. Zoek leuke bedrijven op in Google die jou interessant lijken in de stad waar je wil werken en kijk gewoon eens rond op de site. Soms kom je gewoon eerder aan een baan dan door te solliciteren op Indeed, omdat iedereen daar zit.

4. Via je eigen netwerk

Misschien heb jij een groot bereik op social media (Facebook, Twitter, Instagram). Je kan dan een berichtje plaatsen dat je op zoek bent. Wie weet wat het oplevert. Je kan ook zoeken in speciale Facebook groups waar werk wordt aangeboden in bepaalde steden. Soms kom je eerder aan een baan viavia. Misschien heb je wel iemand op Facebook die een eigen bedrijf heeft en nog mensen zoekt. Gewoon proberen!

Je kan natuurlijk ook bij uitzendbureaus inschrijven zoals Randstad, Unique, Tempo-team etc. Er zijn er genoeg!

Succes!

Bron: Google, Beeld: Unsplash

1,033FansLike
3,000FollowersFollow

EDITOR PICKS